יום חמישי, 16 ביולי 2015

עוף ממולא באורז, בקר, כבש וצנוברים

זה רק נראה מסובך אבל ממש לא...
מנה בתבנית בשר עם 2 תוספות הטעמים מתפוצצים בפה האורז מקבל טעמים נפלאים של עוף כבש ובקר עם נגיעת לימון
העוף יוצא עסיסי ורך והכי כיף לגרד את תפוחי האדמה מתחתית התבנית לאחר שספגו את התיבול מכל ההפתעות שנחו עליהם מבטיחה לכם מנה ממכרת לא תפסיקו לאכול ממנה.

מצרכים ל-6 מנות:

1 תרנגולת במשקל 1.2-1.5 ק"ג מוכנה למילוי
4 כפות שמן
1 בצל גדול,  קצוץ
50 גרם צנוברים
300 גרם בשר אנטריקוט אסדו וכבש טחון (אפשר גם בקר עם שומן כבש)
½3 כוסות מים
3 כפות מיץ לימון
1 כף גדושה אבקת מרק בטעם עוף
½ כף שטוחה מלח
½ כפית כורכום
¼ כפית הל טחון (קרדמון)
½ כפית פלפל שחור טחון
2 כוסות (400 גרם) אורז
1 שקית אפיה (קוקי) או תבנית רגילה לתנור מכוסה בנייר כסף

אופן ההכנה:


  • מחממים 2 כפות שמן במחבת, ומטגנים את הבצל, עד שהוא מקבל גוון חום זהבהב,. מוסיפים את הצנוברים ומטגנים עוד כ-3 דקות תוך בחישה מתמדת, עד שהצנוברים מזהיבים מוסיפים את הבשר הטחון וממשיכים לערבב עד לבישול חלקי של הבשר מוסיפים את האורז ואת כל התבלינים וממשיכים בטיגון וערבוב עד שכל התערובת נצבעת בצהוב.

  • יוצקים את המים לסיר ומוסיפים  מיץ לימון מערבבים ומביאים לרתיחה. מנמיכים את האש למינימום (להבה קטנה) ומבשלים כ-20 דקות מבלי לפתוח את הסיר לאחר עשרים דק' בודקים אם האורז מוכן במידה ולא נותנים ערבוב מכסים וממתינים עוד 5 דקות כך עד שמוכן.

  • לאחר שהאורז מוכן מצננים שופכים ופורסים את האורז על מגש מכוסה בפרגמנט ומפרידים בעזרת מזלג פעולה זו מקררת את האורז ומאפשרת לנו להכניסו לתוך העוף שהוא בטמפרטורה נוחה לעבודה.

  • מנקים היטב את העוף משומן ומקפידים שהעור לא יקרע. בעזרת סכין (או האצבעות) מפרידים את העור מהבשר, ליד חלקו התחתון והעליון של העוף.



  •         ממלאים במלית האורז את העוף וכן את החלל שנוצר בין בשר העוף והעור. העוף מקבל צורה מלאה ועגולה, (במקרה שהעור נקרע יש לתפור אותו בחוט ומחט) או לתפוס עם קיסמים.




אפשרויות לאפיה:

  • בתבנית פיירקס פורסים תפוח אדמה (ראו תמונה 7) מניחים מסביב לתבנית (אין צורך לתבל תפוחי האדמה יספגו את כל התבלינים הקיימים בעוף). מניחים עליו את העוף הממולא ומפזרים סביבו את תערובת האורז הנותרת. עוטפים את העוף בנייר כסף (טיפ: בכדי שהעור לא ידבק לנייר כסף ויקרע את העור בהורדה של נייר הכסף כדאי להניח על העוף נייר פרגמנט ואז לכסות את התבנית בנייר כסף)  מכניסים לתנור שחומם מראש לטמפ' 200 מעלות לשעתיים לאחר מכן מורידים את נייר הכסף והפרגמנט בזהירות מהאדים ומכניסים להשחמה לעוד חצי שעה.
או ש........
    לאחר אפיה 30 דקות להשחמה
  • מכניסים את העוף הממולא לתוך שקית אפיה ומפזרים סביבו את שארית המלית. אוטמים היטב את השקית, ויוצרים שני נקבים במרכזה. מניחים את השקית בתבנית עגולה או סגלגלה גדולה במקצת מהשקית. אופים בחום בינוני-גבוה (190 מעלות) במשך שעתיים ורבע אפשר להוסיף תפוחי אדמה פרוסים.
 בתאבון





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה